Blog

Jak vzniká nový projekt?

Máte nápad na on-line projekt, ale nevíte kde začít? Kontaktujte nás. Ať už máte v hlavě představu nových webových stránek, e-shopu, speciálního software nebo aplikace, budeme vám umět poradit. Není z toho nic, co bychom někdy nedělali, nebo na to nebyli připraveni. Podívejte se, jak spolupráce s námi probíhá.

1. Poptávka

Nejprve se spojíme telefonicky, e-mailem a domluvíme si schůzku. Můžeme být osobně u nás v kanceláři v Brně nebo on-line přes Google Meet.

Poslechneme si, co plánujete a jaká je vize vašeho projektu. A na základě problému, který řešíte, navrhneme optimální řešení.

2. Cenová nabídka

Pokud se jedná o jednoduchý projekt, nabídku od nás dostanete do pár dní. V případě, že váš projekt je trochu složitější, cenová nabídka u nás není o jednom kroku. Celý nápad technicky analyzujeme, navrhneme možnosti, které vám podrobně představíme. Je to spíše o komunikaci a konzultaci.

3. Návrh UX

Při některých projektech je uživatelská zkušenost o trochu důležitější než u jiných. Například u takových kalkulátorů se bez návrhu UX neobejdeme. Použití musí být vždy intuitivní, proto nejprve navrhneme wireframe, jak bude vše fungovat. A pomocí něj se pak dolaďuje, aby jednotlivé kroky dávaly smysl.

4. Tvorba grafiky

U grafiky jsou dvě možnosti. Buď pro vás zpracujeme grafiku na míru, nebo se upraví hotová šablona.

V našem týmu máme grafika, se kterým si domluvíme společnou schůzku a na základě toho připraví grafický návrh. Ten vychází z vašich firemních barev a preferovaného stylu. V ceně bývá jeden grafický návrh. Výhodu je grafika přímo na míru a podle individuálních požadavků. Je to ale samozřejmě ta finančně náročnější varianta.

Pokud hledáte ekonomičtější řešení, nabízíme k výběru webové šablony. Plusem je, že hned vidíte, jak grafika bude vypadat. Barvy se pak jednoduše vymění podle vašich preferencí.

5. Kódování grafiky

Grafiku máte. A co teď? Teď se grafika musí nakódovat. Kodér vezme připravenou grafiku a udělá z ní funkční web. To znamená, že půjde kliknout na tlačítka, zaktivuje bannery nebo třeba půjde odeslat poptávka. Můžete si také vybrat šablonu, která se kódovat nemusí. Záleží na kvalitě šablony, to pak rozhodujeme individuálně.

6. Nasazení na redakční systém

Každá grafika se musí nasadit na CMS (redakční systém), abyste si pak mohli editovat obsah. Bez toho by to přece nešlo.

7. Školení

Myslíme si, že s naším systémem se pracuje dobře, ale malé školení, co všechno umí, je vždycky potřeba. Je toho totiž docela hodně. Školení může proběhnout u nás v kanceláři, nebo on-line. Je vždy cíleně přizpůsobené každému projektu zvlášť.

8. Doplnění obsahu

Až toto uděláme, web vám pošleme ke kontrole. A jak se říká, obsah je král. Texty si můžete do webu dát sami nebo vám s tím pomůžeme. Orientace v našem CMS je jednoduchá a nemusíte se ničeho obávat. V případě, že by psaní textů nebylo nic pro vás, máme v týmu copywritera, který vám se vším rád pomůže.

9. Nastavení SEO

Být dohledatelný v organickém vyhledávání bez potřeby reklamy, je cílem snad každého webu nebo e-shopu. Jako základ optimalizace pro vyhledávače je důležité mít dobře nastavené titulky a popisky stránek, strukturované nadpisy, hodnotný obsah a interní prolinkování.

10. Nastavení analytiky

On-line podnikání na základě pocitu není tak úplně ono. Mít k dispozici data a na základě nich podnikat další kroky je lepší varianta. Můžeme vám nastavit Google Analytics 4 a pokud plánujete reklamu Facebooku, tak i FB pixel. Nevadí, že kampaně spustíte až za rok, pixel už může sbírat informace nyní a reklama na FB pak bude od první chvíle efektivnější.

11. Spuštění projektu

V případě, že je web plně odladěný, můžeme s ním jít do světa. Vygenerujeme certifikaci https, nasadíme ostré kódy pro analytiku, v redakčním systému web odhleslujeme a přenastavíme DNS. A je hotovo. A pak už si jen do příkazového řádku zadáte vaši doménu a tadá, web je v ostré verzi a je viditelný pro všechny.

Zpět na výpis článků