Jako majitel nějakého webového projektu se dříve nebo později setkáte se zkratkou SEO. Search engine optimization, neboli optimalizace pro internetové vyhledávače má za cíl, abyste se zobrazovali na předních místech vyhledávačů. Není to jen jeden úkon, který musíte udělat, aby se tak stalo. Je to spíše soubor promyšlených kroků, které postupně vedou k tomu, byste byli na Google nebo Seznamu vidět.
Ve hře je samozřejmě spoustu faktorů, které to ovlivňují. Jeden z nich může být, že nikdo pořádně neví, jak algoritmus vyhledávačů funguje. Proto se pomalu přechází na názor, že se stránky neoptimalizují pro vyhledávače, ale pro lidi, kteří přes ně vyhledávají. Důležité je tedy vytvořit stránky tak, by co nejlépe odpovídaly na vyhledávané dotazy.
Klíčová slova a a vyhledávací dotazy se často zaměňují. Klíčové slovo je konkrétní fráze, na která se snažíte optimalizovat obsah vašich stránek. Vyhledávací dotazy jsou slova nebo fráze, které vaši potenciální zákazníci zadávají do vyhledávání.
Toto vysvětlení potvrzuje to, že web optimalizujeme pro naši cílovou skupinu a na to, jak si nás vyhledávají.
Optimalizaci stránek můžeme ovlivnit tzv. on-page a off-page faktory. Pokud je správně nastavíme, docílíme toho, že ovlivníme pozici stránek ve vyhledávačích.
Nastavujeme přímo na jednotlivých stránkách, u kterých chceme zlepšit jejich skóre.
Pracujeme na nich mimo webovou stránku. Patří mezi ně především linkbuilding neboli budování zpětných odkazů. Nejlepším způsobem, jak získat kvalitní zpětné odkazy, je tvořit kvalitní obsah, aby na váš web ostatní odkazovali. Čím více odkazů vede na váš web, tím více si vyhladávači myslí, že je o váš web zájem.
A co podle Google znamená kvalitní obsah? Společnost nedávno uvedla v pokynech týkající se užitečného obsahu, že se nově zaměřuje na “dobrý uživatelský zážitek”. Tedy hodnotí a výhodnuje stránky, které návštěvníkům poskytují potřebné informace. Podle Google je cennější takový obsah, který se zabývá zdravím, finanční stabilitou, bezpečností lidí nebo blahem společnosti.
SEO nastavení najdete na platformách Digimadi a Azami v každé kategorii. Klíčová slova už se nevyplňují. Vyhledávače tuhle informaci neberou vůbec v potaz. Ale naopak titulek (title) a popisek (meta description) je zajímají.
Nejste si jistí, co psát do SEO nastavení na všem webu? Rádi vám se optimalizací pro vyhledávače pomůžeme. Kontaktujte nás pro více informací.