Základní definice
Mobilní aplikace Web-Based jsou postavené na technologiích, které se běžně používají při vývoji klasických webových aplikací. Jedná se o známe technologie, jako je například HTML/CSS, JavaScript, SQL a PHP. Jde tedy o prověřené a dobře fungující technologie.
Mobilní aplikace jsou dnes již běžně zařazovány jako neoddělitelná součást marketingové strategie. V praxi se s nimi můžete setkat pod názvem PWA (progresivní webové aplikace). Nejen, že jsou spolehlivé a vždy doručí Vaši zprávu, ale jsou také bezpečné, kvůli jejich šifrování. Finančně jsou mnohem dostupnější, než aplikace webové a na rozdíl od nich jste v neustálém kontaktu se zákazníky (principově to pak funguje stejně, jako u aplikací určených pro přímý chat). No a v neposlední řadě, díky takové aplikaci přijde Vaše značka či jméno do podvědomí více uživatelům.
Oceníte u nich hlavně:
- Spolehlivost
- Nízkonákladovost
- Interaktivita
- Vlastní brand


Spolehlivost a bezpečnost
Aplikace je možné vyvíjet i pro použití bez potřeby připojení k internetu, tedy offline. Jsou stejně spolehlivé jako běžné původní aplikace. Naopak, na rozdíl od klasických aplikací, je možné je kompletně provozovat přes cloudové úložiště. To znamená, že uživatel nikdy nepřijde o svá data – vše bude bezpečně uloženo v cloudu. Samozřejmostí je SSL šifrování veškeré komunikace – tedy bezpečnost a ochrana osobních dat.
Nízké náklady a rychlost vývoje
Při vývoji klasických mobilních aplikací, se používají různé programovací jazyky. Pro zařízení Google Android, se vývoj provádí v jazyku Java. Při vývoji pro Apple iOS zařízení vše probíhá v jazyce Swift. Často na frameworcích Cocoa a Cocoa Touch, které využívají u Apple zavedený Objective-C.
Při využití těchto programovacích jazyků jsou pak náklady na jejich instalaci a pro zaplacení vývojářů často velice vysoké. Při vývoji systémové platformy se pak může jednat až o dvojnásobnou sumu, kvůli náročnosti její výroby a údržby, oproti vývoji platformy pro mobilní aplikace. Můžete tak ušetřit až přes 50% nákladů.


Interaktivita
Po instalaci aplikace do mobilního zařízení máte k dispozici push-up notifikace, tedy klasická upozornění na telefonu uživatelů, která fungují stejně, jako u jiných aplikací (například Facebook, Instagram a další). Na rozdíl od emailových notifikací mají 100% doručitelnost, Můžete tak uživatelům zasílat i krátké upozornění a výzvy. Lehce, snadno a rychle tím předložíte svou nabídku či novinky. Zpráva se uživateli zobrazí téměř okamžitě, právě díky push-up upozornění.
Vlastní brand
Jak lépe se dostat do podvědomí uživatelů, než vytvořením vlastní značky, s vlastní mobilní aplikací? Pokud hledáte efektivní využití novodobých technologií, pak vězte, že mobilní aplikace jsou to pravé. Lidé postupně přecházejí od klasických webových stránek k aplikacím a to z toho důvodu, že skrze ně prezentují snadno a rychle své novinky a akce všem těm, kteří si aplikaci stáhli a mají tak o Vaše zboží či služby zájem. Mobilní aplikace Vám vytváří silné podvědomí o značce, protože jste prakticky denně na očích uživatelů, kteří si aplikaci nainstalovali. Zároveň za pomoci funkcí a uveřejněním vhodného obsahu, máte prostor vyvolat velmi pozitivní uživatelskou zkušenost.
Nové, moderní, rychlé aplikace, vlastní prezentace značky/ služby a celkový dobrý dojem z vizuální stránky aplikace vedou k spokojenosti zákazníků.
